(H)eerlijke glutenvrije recepten

How blue is your blue monday #wijbloggenglutenvrij

blue-monday-koffie

Blue monday!?

Blue Monday (deprimaandag) is een naam, gegeven aan een datum voor de zogenaamd meest deprimerende dag van het jaar.

De vader van ‘blauwe maandag’ is de Britse psycholoog Cliff Arnall. Hij bedacht in 2005 een, naar zijn zeggen, wetenschappelijk verantwoorde formule waaruit zou blijken dat de maandag van de laatste volle week van januari de dag waarop de meeste mensen zich treurig, neerslachtig of weemoedig voelen. Dit zou te maken hebben met het feit dat goede voornemens mislukt zijn en de vakanties ver weg lijken. Daarnaast zijn de dagen nog donker en is de maandag voor veel mensen de eerste dag van de werkweek. (bron: wikipedia)

ja, en dat is dan vandaag…

Nou om heel eerlijk zijn voelen de afgelopen dagen al aan als blue monday, ik weet niet wat deze dag nog deprimerende kan maken…
Maar om heel eerlijk te zijn heeft het de afgelopen weken ook niet helemaal mee gezeten. Zo is voor het weekend mijn telefoon overleden ik had net een nieuw abonnement afgesloten (sim only) met het idee nog een jaartje langer met mijn telefoon te doen. Bleek hij niet meer gemaakt te kunnen worden en dus hing ik voor het aanschaffen van een nieuwe telefoon! (duur!!!!)

euh glutenvrij?

Maar dat heeft natuurlijk helemaal niet te maken met #wijbloggenglutenvrij..
Toen ik er over na ging denken over de overeenkomsten tussen blue monday en glutenvrij, kwam ik vooral uit op mijn lage energie niveau de afgelopen weken… Wat er ook in resulteert dat ik weinig inspiratie heb voor het schrijven van recepten/teksten of leuke en inspirerende blog artikelen.

Januari is een maand waarin ik moet bijkomen van de decembermaand, vol feestdagen, sociale activiteiten waarin ik extra oplettend moet zijn wat ik voor geschoteld krijg. In januari wil ik mijzelf dan ook het liefste terug trekken in een holletje en alleen nog maar voedsel eten waar mijn darmen happy van worden. Even detoxen van de stress, vetten en al het extra’s wat ik normaliter niet in overvloed tot mij neem.

Maar voor dat ritueel goed en wel op gang is gekomen, is blue monday ook aangebroken. En dus is blue monday het omslagpunt waarin ik weer genoeg energie, zin en kracht heb gekregen om mijn eetpatroon terug te brengen naar vóór december. Begin ik weer met sporten. En krijg ik weer wat meer zin in sociale activiteiten met vrienden.

Tips

  1. Groene smoothies

groene-smoothies-in-fles

Heerlijk om snel je energie niveau te verhogen, begin je dag met zo’n heerlijk smoothie!

2. Boek je volgende vakantie

img_1498

Niets lekkerder dan je kunnen verheugen op je volgende vakantie 🙂

3. Neem een (detox) massage

25_slimming-massage_themae_hd-2

Niet alleen heerlijk om te ontspannen maar ook goed voor je lichaam om alle afval stoffen los te laten

Wees extra lief voor je darmen, je weet zelf het best waar jouw darmen happy van worden. Zodra je darmen weer hersteld zijn, komt het energie niveau weer snel op zijn oude niveau terecht.

Een lichte detox doen kan helpen, ik probeer bijvoorbeeld minder vlees te eten, meer verse groente, minder alcohol, niet te snoepen. Begin de dag met een glas warm water en een beetje citroen (sap) hiermee reinig je je lever en geeft ook weer extra energie.

Hou vol!

Hoe houden de andere bloggers van #wijbloggenglutenvrij deze dag vol? Kijk op hun blog!

www.glutenvrijkind.wordpress.com
www.maakhetglutenvrij.nl
www.glutenvrijereizen.blogspot.nl
www.smaakvolglutenvrij.nl
www.ikbenglutenvrij.nl
www.homeofcomfort.nl
www.annemieknauta.nl
www.metzondergluten.com

Print Friendly

, , , ,